Tatra 603 team

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma

Jezdci

Email Tisk





S hlubokým zármutkem oznamujeme všem přátelům Tatra603 teamu, že nás dne 7 března 2013 navždy opustil náš táta, náš velký vzor a také ten, kdo nám ukázal cestu jak pokračovat v jeho šlépějích a udržovat tradici značky.

Narodil se v Kopřivnici 26.1. 1930 a po ukončení základní školy nastoupil v roce 1944 v době druhé světové války do učení v továrně Tatra. V  době po druhé světové válce se stal členem aeroklubu v Kopřivnici, který využíval leteckou techniku zabavenou Němcům a dal tak šanci mladým chlapcům trávit volné chvíle na louce za továrnou. Vím z vyprávění svého táty, jaký to byl fantastický zážitek létat s větroni v oblacích a snít si svůj další život.

Po skončení vojny v roce 1951 nastoupil do Tatry jako mechanik do oddělení, kde se připravovaly závodní Monoposty, Tatraplán sporty a kde si poprvé přičichl k soutěžím a závodům. Díky svým navigátorským zkušenostem z letectví se stal navigátorem takovým jezdeckým esům, jako byl pan Jaroslav Pavelka, Adolf Veřmiřovský nebo Alois Mark. Postupně se vypracoval i na skvělého jezdce, díky mnoha tisícům najetých kilometrů s novou Tatrou 603, která v těch padesátých létech vznikala. Vždy jsem se jako kluk díval, jak řadí, jak řídí, na co šlape a hlavně jsem obdivoval jak je za volantem klidný i když v normálním životě to byl pěkný vztekloun. Já i bratr Zdeněk jsme se od svého táty, který nás pravidelně bral na testovací jízdy v době, kdy byla maminka v práci, hodně naučili. V roce 1965 prožil náš táta své nejlepší závodní roky, kdy jako jezdec společně s panem Adolfem Veřmiřovským a dalšími tatrováckými posádkami, doslova šokovali motoristickou Evropu svým skvělým umístěním na slavném 84 hodinovém Marathónu de La Route na německém Nurburgringu. Obsadili skvělé první místo ve třídě do 2,5l a 3 místo celkově v celém startovním poli. I další roky pak úspěšně s Dolou Veřmiřovským bojovali nejen na národních soutěžích, ale převážně zahraničních, kterými byli Rajd Polski, soutěž za Mír a přátelství, rally Wartburg a mnoho dalších.

Vrcholem pak bylo třetí místo ve třídě a čtvrté absolutně v roce 1967 na Marathonu de La Route v posádce se skvělými zasloužilými mistry sportu Lojzou Markem a Dolou Veřmiřovským.

Po skončení účasti vozů Tatra 603 na všech sportovních akcích v roce 1967 se táta nadále věnoval testování šestsettrojek a také již novému modelu Tatra 613 přivezeného z Itálie. Od roku 1976 pak převzal zkušebnu nákladních vozidel, kde však nebyl šťastný a vždy tohoto kroku litoval. Holt nutit lidi pracovat je vždy těžké.

Od roku 1994 nám pomáhal radou i drobnou činností v garáži renovovat závodní Tatru 603B5 ve které trávil své nejlepší závodní roky. Několikrát s námi jel i na závody a soutěže, aby nám radou a zkušenostmi přispěl k dobrému umístění. Vždy nám obrovsky fandil a zároveň prožíval naše úspěchy i ty neúspěchy, které logicky přicházely. O to smutněji se nám nyní žije s pocitem, že náš táta už není a že už nám neporadí. Jsme a byli jsme na něj vždy hrdí a v naších srdcích zůstane navždy. Čest jeho památce. Synové Stanislav, Zdeněk a Jaromír.

Díky předem

Standa

 

Stanislav Hajdušek, nar. 1956, ženatý, dvě děti
pozice v týmu
jezdec, manažer, natěrač a lepič nálepek
vystudoval
stř. prům. školu strojní
koníčky
hokej, motorismus, sex
úspěchy
53 násobný hokejový českslov. reprezentant, bronzový z mistrovství světa 1981 ze Švédska, třetí na Kanadském poháru 1981, erekce po padesátce
sny a plány
erekce po šedesátce, porazit Tondu Charouze na DTM
Zdeněk Hajdušek , nar. 1958, ženatý, tři děti
pozice v týmu
jezdec, mechanik
koníčky
lední hokej, motorismus a saunování
vystudoval
stř. prům. školu strojní
úpěchy
účast na rally Paříž Dakar 1988 s vozem Tatra 815 6X6
sny a plány
nedostat moc branek v regionální hokejové soutěži
John Haugland, nar. 23 září 1946 v Norsku,
pozice v týmu
jezdec Tatry Ecorry a Tatry 603 B5 v Anglickém Goodwoodu

V sedmdesátých létech špičkový jezdec Škoda Motorsport, vítěz Rally Monte Carlo ve třídě do 1300cc
Bohuslav Krčmář, nar. 1963 Trutnov, volně k dispozici, dvě dcery
pozice v týmu
jezdec, mechanik
koníčky
kolo, vaření, motorismus
vystudoval
střed. zem. školu
úspěchy
MČR - 5 místo absolutně v poháru Škoda Pick up.
Sny a plány
rally Paříž Dakar
Oddvar K. Karlsen, nar. 1943, ženatý, dva synové
pozice v týmu
spolujezdec
koníčky
velký fanda do hokeje a fotbalu
zaměstnání
Nákupní ředitel společnosti Veidekke AS, Honorární konsul České republiky v Norsku
Aktualizováno Pátek, 10 Květen 2013 08:09  

Find us on Facebook

Náhodné obrázky

Nabídky